Nabízíme několik řešení pro klienty, kteří se vlivem okolností posledních týdnů dostanou do finančních potíží. Penzijní spoření je dlouhodobý finanční produkt a jeho předčasné ukončení doporučujeme zvolit až jako krajní možnost, je s tím spojena ztráta státních příspěvků i daňových výhod. Pokud vám to situace dovolí, upravte si své spoření. Poradíme, jak na to.
Ať už máte u nás sjednané penzijní připojištění (dále PPSP) nebo doplňkové penzijní spoření (dále DPS), můžete si snížit výši svého příspěvku nebo platbu odložit. Pokud situace bude natolik vážná, že nebudete schopni platit vůbec, můžete i na určitou dobu přestat platit příspěvky, přičemž vám nehrozí žádné sankce či penále. Všechny úpravy jsou zdarma.
Změna výše příspěvku
- Podle své momentální finanční situace můžete měnit výši částky, kterou spoříte. Minimální částka je 100 Kč měsíčně, k té však nenáleží státní příspěvek.
- Pokud vás okolnosti donutí výši svého příspěvku snížit, doporučujeme nastavit si částku alespoň 300 Kč měsíčně, neboť při ní již máte nárok i na státní příspěvek.
- Jestli vám váš zaměstnavatel dočasně přestane na penzijní spoření přispívat, nemusíte smlouvu měnit ani rušit sjednaný příspěvek zaměstnavatele.
Odložení platby příspěvků
- Placení příspěvků můžete kdykoliv odložit s tím, že po domluveném čase si je doplatíte a získáte alespoň spořící dobu. Po dobu odložení plateb příspěvků však ztrácíte nárok na státní příspěvek.
- U DPS je potřeba odložené příspěvky doplatit do 1 měsíce po skončení odkladu, u PPSP do 6 měsíců. Odložit placení příspěvků na PPSP bohužel nejde u penzijních plánů č. 1 a 2.
Přerušení platby příspěvků
- Při přerušení placení příspěvků nemusíte po dohodnuté době příspěvky dodatečně doplácet, nezískáte ale ani spořící dobu.
- Přerušit placení jde u DPS i PPSP. Pokud je PPSP vedeno podle penzijních plánů č. 3 a 4, jde ho přerušit nejdéle na 3 roky.
Od kdy jsou změny účinné?
Účinnost změny příspěvku, odkladu či přerušení placení nastává od následujícího měsíce.
Co je třeba udělat, když se rozhodnete pro jednu z variant?
Změnu výše příspěvku můžete provést v internetovém a mobilním bankovnictví George, nebo na kterékoli pobočce České spořitelny, případně u některého z našich externích partnerů. Na pobočkách a u partnerů můžete též požádat o odklad nebo přerušení placení příspěvků.
Potřebujete poradit? Jsme tu pro vás. Napište nám na e-mailovou adresu info@csps.cz nebo volejte na 956 777 444 v pracovní dny od 8 do 18 hodin.