Prohlášení o přístupnosti

Informace o přístupnosti služeb Česká spořitelna - penzijní společnosti, a.s. 
(podle zákona o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb) 

Úvodní informace

Tyto informace o přístupnosti našich služeb jsme zpracovali na základě § 14 odst. 1 zákona č. 424/2023 Sb., o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb.

Naší prioritou je zajištění rovného přístupu k našim službám širokému okruhu klientů, včetně klientů se zdravotním postižením či jiným funkčním omezením. Proto průběžně upravujeme a rozvíjíme naše digitální i jiné služby tak, aby odpovídaly platným právním požadavkům, evropským i českým technickým normám a zásadám dobré praxe v oblasti přístupnosti. Naše služby jsou dostupné online, telefonicky i na pobočkách. Všechny služby jsou navrženy tak, aby byly přístupné a srozumitelné pro každého.

Tento dokument popisuje, jakým způsobem naplňujeme požadavky na přístupnost u námi poskytovaných služeb, které spadají do působnosti zákona o požadavcích na přístupnost. Všeobecný popis našich služeb a další informace najdete na našich webových stránkách.
 

Informace o plnění požadavků na přístupnost

Služby poskytujeme v souladu se zákonem o požadavcích na přístupnost za dodržení základních principů přístupnosti, tj. vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita.

Digitální rozhraní našich služeb vč. metod identifikace, elektronických podpisů, bezpečnosti a platebních služeb bylo navrženo v souladu s:

  1. standardem WCAG 2.1 – úroveň AA;
  2. harmonizovanou normou EN 301 549 v aktuálním znění.

Zde je přehled námi poskytovaných služeb:

  1. Uzavírání dodatků ke smlouvám o penzijním připojištění v souladu se zákonem č. 42/1994 Sb., o penzijním připojištění se státním příspěvkem;
  2. Uzavírání smluv o doplňkovém penzijním spoření v souladu se zákonem č. 427/2011 Sb., o doplňkovém penzijním spoření a dodatků k těmto smlouvám;

Některé části našich služeb nemusí být plně v souladu s požadavky na přístupnost dle výše uvedených technických norem. V případech, kdy nelze zajistit přístupnost dané části služby v souladu s požadavky těchto norem, je přístupnost zajištěna alternativním způsobem, který umožňuje rovnocenný přístup ke službě.

Zde je popis, jakým alternativním způsobem je zajištěno splnění požadavků na přístupnost:

  1. Na pobočkách České spořitelny, a.s. jsou k dispozici zaměstnanci České spořitelny, a.s., kteří jsou připraveni vysvětlit poskytované služby nebo osobně asistovat při jejich využívání.
  2. Přehled poboček s uvedením dostupnosti a poskytovaných služeb pro osoby se zdravotním omezením je uvedený na internetových stránkách www.csas.cz, kde je také uvedené, zda:
    - má pobočka bezbariérový přístup,
    - pobočka umožňuje online tlumočení do znakové řeči nebo přepis hovoru,
    - je k dispozici hlasová navigace pro nevidomé a slabozraké.
  3. Při kontaktování naší infolinky 277 207 207 můžeme poskytnout také on-line přepis hovoru.
     

Služby podpory

Naše služby podpory poskytují informace o přístupnosti našich služeb a jejich kompatibilitě s podpůrnými technologiemi. Následující služby podpory jsou přístupné i pro osoby se zdravotním omezením:

Závěrečné informace

  1. Zvuková forma
    V souladu s § 14 zákona o požadavcích na přístupnost poskytneme tento dokument také ve zvukové formě, a to na Vaši žádost. V případě zájmu o zvukovou verzi tohoto dokumentu nás prosím kontaktujte prostřednictvím níže uvedených kontaktních údajů. Zvuková forma bude poskytnuta v přiměřené lhůtě a způsobem odpovídajícím potřebám žadatele.
     
  2. Naše kontakty
    V případě potřeby nás kontaktovat, využijte jeden z následujících způsobů:
    Infolinka: +420 277 207 207;
    E-mail: info@csps.cz;
    Datová schránka: 6whfm3n;
    Internetové stránky: www.csps.cz
     
  3. Aktualizace a účinnost
    Tento dokument aktualizujeme v závislosti na rozvoji našich služeb.
    Tyto Informace o přístupnosti služeb Česká spořitelna – penzijní společnosti, a.s. jsou účinné od 28. 6. 2025.
Dokumenty ke stažení

Dokumenty ke stažení